Když prodej vázne: Co může odrazovat zájemce o koupi a jak to změnit
25. 6. 2025

Když prodej vázne: Co může odrazovat zájemce o koupi a jak to změnit

Prodáváte nemovitost, ale odezva je minimální nebo žádná? Nejste v tom sami. I zdánlivě atraktivní nabídky někdy míjejí pozornost potenciálních kupců. Často za tím stojí drobnosti, které si prodávající vůbec neuvědomují. Tento článek vám ukáže nejčastější důvody, proč prodej vázne, a nabídne praktické tipy, jak situaci změnit k lepšímu.

Proč se zájemci o koupi neozývají?

Prvním signálem, že se něco nedaří, je často nulová odezva, čili žádné zprávy, žádné prohlídky, žádní zájemci. Mnozí prodávající přitom věří, že nabídka je naprosto v pořádku. Mají přece pěkné fotky, napsali základní informace a cenu stanovili podle souseda odvedle. Jenže právě tady často vzniká problém. Špatně zvolená cena, i když třeba jen o pár procent mimo realitu trhu, může způsobit, že se nabídka úplně mine s tím, co kupující hledají. Když navíc chybí kvalitní prezentace, poutavý popis nebo atraktivní titulní fotografie, inzerát rychle zapadne mezi stovky podobných.

Dalším častým úskalím bývá rozsah informací. Pokud zájemce nenajde odpovědi na své základní otázky, například jaké jsou náklady na provoz, jak je řešeno vytápění nebo stav technické dokumentace, jednoduše pokračuje dál. V některých případech navíc inzerce běží jen na jednom serveru, což výrazně snižuje šanci, že se k nemovitosti vůbec někdo dostane. Drobné přehlédnutí se tak může stát zásadní brzdou celého prodeje.

Jak problémy otočit ve svůj prospěch a prodej rozhýbat

Dobrá zpráva je, že většinu překážek lze poměrně snadno odstranit, pokud víme, kde hledat. Prvním krokem je důkladná revize celé nabídky: od ceny přes fotky až po samotný text inzerátu. Vyplatí se nechat si poradit od někoho, kdo má s realitami zkušenosti a vidí věci z odstupu. Například profesionální fotografie, správně nastavené osvětlení a úklid prostoru dokážou udělat z průměrného bytu lákavý domov. Stejně tak dobře napsaný popis by měl nejen informovat, ale i vyvolat emoci a vzbudit v zájemci chuť přijít se podívat osobně.

Zároveň je důležité nabídku správně zacílit a dostat ji k co nejširšímu publiku. To obnáší nejen inzerci na různých realitních serverech, ale i aktivní propagaci na sociálních sítích nebo oslovení zájemců z databází. V tomto ohledu je spolupráce s makléřem často zásadní. Nejen kvůli kontaktům, ale i kvůli cenným zkušenostem s vyjednáváním, přípravou smluv nebo kontrolou dokumentace. Nejde o to, aby za vás někdo všechno udělal, ale aby vám pomohl udělat to správně hned napoprvé.

Prodej nemovitosti není jen o tom vystavit ji online a čekat. Úspěch často stojí na detailech, které pomohou k tomu, že si vaší nabídky vůbec někdo všimne. Pokud máte pocit, že se kolem vámi nabízené nemovitosti nic neděje, možná je čas podívat se na ni novýma očima, ideálně s pomocí někoho, kdo se v realitním světě denně pohybuje.

Pokud si nejste jistí, kde se může skrývat slabé místo vaší nabídky, neváhejte se na mě obrátit prostřednictvím kontaktů uvedených na tomto webu. Společně najdeme cestu, jak vaši nabídku zviditelnit a posunout vás blíž k úspěšnému prodeji.

František Žikeš
Autor: František Žikeš

Jsem nesmírně šťastný, že právě v tomto okamžiku s Vámi mohu sdílet několik vět o sobě.

S rodinou bydlíme v Chomutově, kde žiji od svých 2 let. Vystudoval jsem zde jak základní, tak střední školu. Nebaví mě nicnedělání  …. miluji "fyzický" pohyb .... sport, hlavně fotbal, který hraji od dětství. Odsud mám rád kolektiv, lidi samotné, spolupráci, legraci  …. jsem obyčejný člověk jako Vy. 

Realitám se věnuji od roku 2010 a dovedl mě sem život samotný. Po x letech strávených v roli zaměstnance, kdy jsem si na různých pozicích v několika společnostech „nabil nos“ (více osobně, třeba při kávě ), což se opakovalo několikrát za sebou, jsem sám na sobě zjistil, že být zaměstnancem není pro mě to pravé a že to není ve skutečnosti taková jistota, jak se na první pohled zdá.

Cestu do světa realit mi ukázal autor knihy „Bohatý táta, chudý táta“, Robert Kiyosaki. Mým cílem bylo stát se realitním investorem. Jak nejlépe získat zkušenosti než v samotném dění tohoto oboru? Od počátku spolupracuji se společností RE/MAX, konkrétně s chomutovskou kanceláří, kde jsem začínal na vedlejší činnost ke svému tehdejšímu povolání. To se po dvou letech změnilo a realitám se dodnes věnuji naplno.

To nejcennější co jsem nasbíral k dnešnímu dni, jsou osobní zkušenosti ve spousta zrealizovaných obchodech a to jak s nemovitostmi určenými k vlastnímu bydlení (byty, domy ….), tak komerčními nemovitostmi, které generují různým způsobem příjem. Sám osobně jsem si prošel a stále procházím obě dvě strany samotného obchodu. Kromě toho, že obchod zprostředkovávám, jsem kolikrát také v samotné roli prodávajícího a kupujícího. Na základě těchto skutečností se dokáži s jistotou vcítit do Vaší role ..... teorie a praxe je obrovský rozdíl. Ve spoustě obchodů jsem se věnoval a věnuji také nemovitostem v insolvencích a exekucích.

Tím, že žijeme v Chomutově, zaměřuji se automaticky na tuto oblast, popř. okolí. Kdykoliv, ale také rád vyhovím poptávce či nabídce v lokalitách jiných, což se dělo a děje neustále.

To, co mě na tom všem nejvíce naplňuje a je to zároveň mou prioritou a věřím, že většiny lidí poskytující jakékoliv služby druhé straně, je uspokojit Vaše potřeby, přání, sny, cíle …. Tím hlavním, kdo je v tomto obchodě nejdůležitější, jste pouze a jedině Vy, nikdo jiný.

Proto je mým cílem vybudování si důvěry z Vaší strany vůči mně, upevnění a prohloubení vztahů s tím, že když přijde situace řešit do budoucna cokoliv spojené s nemovitostmi, nenapadne Vás či Vaše okolí nikdo jiný než Váš osobní realitní makléř

 

                                                                            František Žikeš

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení